tiistai 9. toukokuuta 2017

Niinan pääsiäissukat

Pääsiäissukat
Ystäväpäiväsukkien jälkeen odottelin innolla seuraavaa Niina Laitisen KAL (knit along= kudotaan yhdessä) sukkaa. Olin aloittanut lankapaaston ja siksi oli otettava varastossa olevista langoista sopivimat. Äitini kanssa tein vaihtokaupan. Sain häneltä oranssia lankaa ja hänelle annoin yhtä vihreäraidallista. En oikein tiennyt kenelle sukat antaisin, mutta se ei haitannut kutomista. Mietin kuka voisi tykätä noin pirteän värisistä sukista. Siinä kutoessa se sitten kuin tuli itsestään, annan sukat A:lle. Hänellä on iloisen punainen feresi, ehkäpä hän ei säikähdä sukkien väriä.


Lanka: Novita 7 veljestä
Puikot: 3,5 mm (en muista teinkö resorit pienemmällä)
Sukan koko: n 40
Varren pituus ennen kantapäätä: 19,5 cm
Sukkien paino ennen päättelyä 134g
Sukat sai A Imatralta






Tykkäsin kovasti näistä eläinkuvioista joita Niinan ohjeessa oli. Ohje löytyy täältä.


Onko blogini tavoitteet täyttyneet?
En ole aivan varma. Minulla on monia viimeistelyä vaille valmiita projekteja. Viime aikoina olen saanut kutomukset viimeisteltyä, mutta viiveellä. Kun olen saanut jotakin valmiiksi, haluan heti luoda silmukoita seuraavaa työtä varten. En tiedä auttaako viimeistelyyn ryhtymiseen enemmän se, että olen tehnyt sukkia lahjaksi vaiko se että sukat on saatava pääteltyä ja prässättyä ennen blogiin kuvaamista. Oli niin tai näin, hyvä ettei keskeneräisiä töitä lisäänny.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti